,

Anggota Keselamatan KLIA Tengking Penyanyi Dikenakan Tindakan Disiplin


Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) memaklumkan sudah mengambil tindakan disiplin terhadap anggota keselamatan penerbangannya susulan insiden melibatkan penyanyi Noorul Huda Abdul Wahab yang mendakwa ditengking baru-baru ini.

MAHB tidak sesekali boleh menerima sikap biadap dilakukan mana-mana kakitangan dan pada masa sama memohon maaf kepada Noorul dan keluarganya atas insiden itu.

“Setelah dimaklumkan mengenai kejadian yang berlaku itu, kami dengan kadar segera melancarkan siasatan, yang mana mengesahkan kejadian seperti itu berlaku sepertimana yang dilaporkan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Terdahulu, Noorul di Instagram meluahkan rasa kecewa atas layanan anggota keselamatan terbabit di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur.




MAHB berkata pihaknya komited memberikan pengalaman mesra kepada semua tetamunya dan tidak akan bertoleransi dengan sebarang pelanggaran budaya perkhidmatan walaupun ketika melaksanakan tatacara operasi standard.

“Jika anda memerlukan sebarang bantuan di terminal, dipersilakan untuk menghampiri duta mesra lapangan terbang kami yang memakai selempang ‘May I Help’.

“Di Malaysia Airports, tetamu keutamaan kami. Kami mengalu-alukan sebarang maklum balas berhubung pengalaman anda di lapangan terbang ini, beritahu kami di care@malaysiairports.com.my atau menerusi platform sosial media kami,” katanya.

Sumber : freemalaysiatoday