,

Pelakon Terkenal Bollywood, Irrfan Khan Meninggal Dunia


Industri hiburan Bollywood hari ini dikejutkan dengan satu berita sedih atas pemergian seorang pelakon yang sangat berbakat iaitu Irrfan Khan.

Menerusi laporan yang dipetik daripada BBC News, Irrfan Khan telah menghembuskan nafas terakhirnya di Hospital Kokilaben Dhirubhai Ambani di Mumbai. Difahamkan, pelakon terkenal yang berusia 53 tahun ini telah dimasukkan ke wad pada hari Selasa (28 April 2020) untuk menjalani rawatan selepas menderita jangkitan usus besar.

Namun malangnya, keadaan kesihatan Irrfan Khan dilihat semakin merosot dan telah meninggal pada keesokan harinya iaitu pada 29 April 2020 (Rabu).





Didiagnosis tumor neuroendokrin


Pelakon yang pernah merangkul anugerah aktor terbaik menerusi Anugerah Kebangsaan India ini juga merupakan salah seorang pejuang kanser yang sangat kuat dan cekal. Menurut sumber, sebelum ini iaitu pada bulan Mac 2018, Irrfan Khan pernah mendedahkan kepada umum bahawa dia telah didiagnosis dengan tumor neuroendokrin iaitu salah satu penyakit yang jarang sekali berlaku.

Beliau kemudian telah pergi ke Hospital di London untuk mendapatkan rawatan. 2 bulan selepas dia mendedahkan penyakitnya itu kepada umum, pelakon yang memiliki dua orang anak ini kemudian menulis satu surat terbuka dengan menceritakan pengalamannya sepanjang menjalani rawatan kanser.

Rakan artis sedih

An actor that every director wanted to work with. A human being that gave his best in every role. Indian film’s most succesful export to Hollywood. A man loved by all. Sad to see leave us, after what we thought was suucesfull fight against cancer. God bess you Irfan .
1,091 people are talking about this
Rest in peace @irrfank you have no idea what your kindness meant to me at a time I was at my least confident . My condolences to your family and loved ones.
1,276 people are talking about this
Thank you for those indelible movie memories....thank you for raising the bar as an artist ...thank you for enriching our Cinema....we will miss you terribly Irrfan but will always always be immensely grateful for your presence in our lives.....our cinema....we salute you🙏❤️😪
3,116 people are talking about this
My dear friend Irfaan. You fought and fought and fought. I will always be proud of you.. we shall meet again.. condolences to Sutapa and Babil.. you too fought, Sutapa you gave everything possible in this fight. Peace and Om shanti. Irfaan Khan salute.
14.4K people are talking about this

Berita pemergian Irrfan Khan ini telah mengejutkan ramai. Rata-rata rakan artis dan para peminat turut meluahkan rasa sedih dan mengucapkan salam takziah atas pemergian seorang pelakon yang sangat terkenal dan berbakat ini.



Sumber: BBC News, Hindustan Times, Mirror Uk, Independent Uk, Twitter, Ohbulan